štvrtok 22. augusta 2013

Arganový olej s UV faktorom?

Mám veľmi rada slniečko a počas leta sa ho neviem nasýtiť. Je skvelé užívať si slnko a jeho hrejivé lúče, ale zároveň je slnko jednou z najväčších príčin predčasného starnutia kože a poškodenia našich vlasov. Zvyšovanie intenzity UV žiarenia v prírode, v kombinácii s našou túžbou po tropickom opálení znamená, že naša koža starne predčasne a stále rýchlejším tempom. Takže ako to riešiť?

K dispozícii máme nepreberné množstvo opaľovacích krémov s UV faktormi chrániacimi pred slnečným žiarením.
Napriek tomu sa dnes veľa hovorí o vedľajších účinkoch látok, ktoré sú v nich obsiahnuté.
Opäť sa dostávame k tomu, že prírodné prostriedky sú najlepšou voľbou aj v tomto prípade. Viete, že množstvo prírodných olejov obsahuje prirodzený UV faktor? Napríklad mandľový olej obsahuje prirodzený ochranný faktor č. 5 a množstvo bioaktívnych látok.
Olej z obilných klíčkov obsahuje prirodzený ochranný faktor č. 20. Takto by sme mohli pokračovať ďalej aj pri ďalších prírodných olejoch.
Ja som si veľmi obľúbila ako prirodzenú ochranu proti slnku arganový olej. Nie len že je všestranný pri starostlivosti o pleť, ale poskytuje tiež účinnú ochranu pred pôsobením UV žiarenia na našu pleť.

arganový olej prostriedok na ochranu pred UV žiarením
Esenciálne mastné kyseliny a antioxidačna sila karotenoidov, polyfenolov, skvalénu, a vitamínu E obsiahnutých v arganovom oleji poskytujú ideálnu ochranu pleti pred pôsobením UV žiarenia. Je známe, že vitamín E znižuje poškodenie tkanív spôsobené UV žiarením a zvyšuje rýchlosť liečenia.

Arganový olej som začala používať namiesto opaľovacieho krému už počas minulého leta. Ale myslím si, že takýto spôsob opaľovania nie je úplne vhodný pre všetky typy pokožky, hlavne ho neodporúčam na jemnú a citlivú pleť, ktorá sa ľahko spáli, mne sa však arganový olej osvedčil. Moja pokožka sa opaľuje ľahko a rýchlo do zlato hneda. Na začiatku dovolenky sa 2-3 dni neopaľujem na najprudšom slnku počas obeda, ale len 1-2 hodiny ráno a potom 1-2 hodiny poobede. Takto moja pleť získa ľahké opálenie bez spálenia, natieram sa len čistým arganovým olejom počas opaľovania a používam ho aj na ošetrenie po opaľovaní. Postupne pridávam čas pobytu na priamom slniečku. Moja pokožka vôbec nie je spálená, ale pekne opálená a ja som spokojná, že na ochranu pokožky používam čisto prírodný produkt.
Ako ste na tom vy? Máte skúsenosti s používaním prírodných olejov namiesto krémov na opaľovanie?

Máte ďalšie otázky? Napíšte mi ich alebo pridajte komentár.

Vaša Eňa

www.modrapupava.sk

6 komentárov:

  1. Ja by som sa asi bála ísť na letné slniečko (najmä pri mori alebo v horách) bez opaľovacieho krému s vysokým UV faktorom, ale poznám ľudí, čo sa celú dovolenku pri mori natierali výlučne len olivovým olejom a vôbec ich nespálilo, naopak, mali peknú hnedú farbu. Arganový olej teda môže byť na to vďaka svojim vlastnostiam ešte vhodnejší. Ale asi to závisí od typu pleti - ja som skôr bledšia, teda ja by som to neriskovala.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Áno tiež tento spôsob neodporúčam ľuďom s citlivou pleťou, ktorú slniečko ľahko spáli. Spomínam to aj v článku. Myslím si, že ľudia s citlivou pleťou by mali celkovo zvážiť dlhý pobyt na slnku. Nemyslím tým samozrejme, že v lete nemajú vychádzať z domu :o) ale napríklad keď sú pri mori, mali by chodiť na pláž len v čase keď slnečné lúče už nie sú také intenzívne. Tento článok som ale napísala na základe svojej vlastnej skúsenosti s arganovým olejom. Mám na tvári pigmentové fľaky, ktoré sa mi v lete na slniečku vždy veľmi zhoršili aj napriek tomu, že som používala opaľovací krém s vysokým UV faktorom a pravidelne si ním tvár natierala, fľaky boli čoraz horšie a horšie. Odkedy som začala pravidelne používať arganový olej tak sa mi stav pleti veľmi zlepšil. Pigmentové fľaky mi začali pomaličky miznúť, a to aj napriek tomu, že nepoužívam žiadny krém s UV faktorom. Niekedy mám pocit, že zložky týchto krémov namiesto aby nám pomáhali tak skôr robia neplechu. Ale na druhej strane je potrebné zdôrazniť, že každý z nás je iný a preto aj každému z nás vyhovuje niečo iné :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som si natrela tvár len arganovým olej a vytiahlo mi pehy aj pigmentové škvrny. Určite nie je na jarné ostré slniečko.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma mrzí ja odkedy používam arganový olej tak sa mi pigmentové škvrny veľmi zlepšili. Ale odporúčam používať arganový olej dlhodobo. Ja som prvé výsledky zbadala až po niekoľko mesačnom používaní. Takže určite s arganovým olejom neprestávajte. Treba byť predovšetkým trpezlivý. Skombinujte ochranu pleti aj s nejakými inými prostriedkami. Tiež je dobré doplniť antioxidanty aj v strave. Viac sa o liečbe pigmentových škvŕn dočítate tu Zbavme sa pigmentových škvŕn

      Odstrániť
  4. Mňa by zaujímalo, aké číslo UV faktora má arganový olej. Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrý deň, skuste pozrieť na
    http://www.mhslovakia.sk/informacie/novinky-a-zaujimavosti-zo-sveta-kozmetiky/49-sezona-bronzovej-pokozky-je-za-dverami-blog

    najdte tam info o UV faktoroch aj ostatných rastlinných olejoch, ktoré maju sami o sebe UV uchranu

    OdpovedaťOdstrániť

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More